پس از ورود به خاک ترکیه شما اجازه استفاده از گوشی خود به مدت 4 ماه خواهید داشت که ظرف این مدت پیامک هایی مبنی بر رجیستری گوشی دریافت میکنید ( پس از اتمام 4 ماه اول شما با عوض کردن اسلاید سیم کارت خود میتوانید به مدت 4 ماه دیگر از گوشی خود استفادخ کنید)

نکته مهم : توجه داشته باشید که اگر از ورود شما به ترکیه 12 ماه گذشته باشد نه تنها دیگر امکان استفاده از تلفن خود را نخواهید داشت بلکه دیگر اجازه رجیستری کردن آن را نیز نخواهید داشت


نرخ تعرفه رجیستری سال 2021 در کشور ترکیه 2006 لیر میباشد


جهت رجیستری گوشی در ترکیه به دو روش حضوری و آنلاین میتوان اقدام کرد:
ابتدا با شماره گیری #06#* شما به تعداد اسلات های موجود در موبایل خود شماره IMEI مشاهده خواهید کرد (برای راحتی کار یک اسکرین شات از این صحفه بگیرید)

روش حضوری : با بهمراه داشتن پاسپورت , کیملیک و کد های IMEI و موبایل مورد نظر به یکی از ادره های مالیاتی مراجعه کنید و با گفتن جمله"yurt dışından gelen cihaz kaydı" به باجه مربوطه راهنمایی خواهید شد. توجه داشته باشید که شما باید مبلغ 2006 لیر را بصورت نقدی به باجه بپردازید.

روش آنلاین : ابتدا با مراجعه به سایت  www.idv.gib.gov.tr, و بخش Harç ve değerli kağıt bedeli به قسمت cep telefonu harcı ödeme رفته و نسبت به پرداخت وجه بصورت آنلاین اقدام نمایید.

-پس از پرداخت وجه و دریافت رسید اقدام به ثبت IMEI تلفن خود به یکی از دو روش زیر کنید:

حضوری : به همراه رسید پرداختی - موبایل - پاسپورت - کیملیک و شماره های IMEI به نمایندگی های فروش سیم کارت که خدمات برند سیم کارت شما مانند türktelekom- Turkcell- vodafone و... را انجام می دهند مراجعه کرده و درخواست ثبت اطلاعات کنید.

آنلاین : از درگاه e-devlet عبارت "IMEI kaydı" را سرچ کرده و شماره های مربوطه را وارد و ثبت نمایید (برای این کار باید رمز e-devlet داشته باشید که از طریق اداره پست یا همان PTT گرفته شود)

پس از اتمام این مراحل بالا ظرف 24 ساعت موبایل شما آنتن خواهید داشت در غیر این صورت با پشتیبانی سیم کارت خود تماس بگیرید